ZZP Payroll: Zelfstandig zorgeloos ondernemen

Er zijn veel voordelen van Payroll voor ZZP’ers en Freelancers. In het kort: Control Payroll verzorgt uw loonverwerking en de afdrachten voor loonbelasting en sociale premies. Zo nemen wij uw administratieve rompslomp uit handen, waar u niet op zit te wachten. Control Payroll adviseert en laat bedrijven, Freelancers en ZZP’ers op een correcte manier risicoloos samenwerken.

Maar wat betekent het eigenlijk om via Payroll aan het werk te gaan?

Wanneer u heeft besloten om met Control Payroll samen te werken zal het als volgt gaan:
1. De ZZP’er of Freelancer heeft een nieuwe opdracht gevonden bij een opdrachtgever. Hij/zij geeft door aan de opdrachtgever dat hij/zij via Control Payroll werkt. Samen spreken zij af wat het werk is en wat de tarief zal zijn.
2. De ZZP’er of Freelancer geeft de benodigde gegevens en de gemaakte afspraken door aan Control Payroll.
3. Na een week of maand (hangt af van de afspraak) krijgt Control Payroll van de ZZP’er of Freelancer te horen hoeveel uur hij/zij heeft gewerkt bij de opdrachtgever.
4. Control Payroll maakt het geld over aan de ZZP’er of Freelancer wanneer de opdrachtgever een akkoord heeft gegeven.
5. Uiteindelijk krijgt de opdrachtgever een factuur van Control Payroll.

Met de vrijheid van een ZZP’er of Freelancer maar toch in loondienst

Als u als ZZP’er of Freelancer met Payrolling werkt, dan treedt u eigenlijk bij ons in dienst. Wij worden uw juridische werkgever, sluiten met u een flexibele arbeidsovereenkomst en betalen uw salaris. U bent en blijft onafhankelijk en u kunt uw eigen werk en uurtarief bepalen. U zoekt en vindt zelf uw opdrachten en besteedt de facturatie daarbij uit aan ons. U bent hierbij niet gebonden aan een minimum aantal opdrachtgevers of een modelovereenkomst.

Voordelen van Payroll voor u als ZZP’er of Freelancer

  • Mogelijk om lange tijd te werken voor 1 werkgever.
  • Geen modelovereenkomst nodig.
  • U ontvangt snel uw geld.
  • Meteen verzekerd voor: WW (WerkloosheidsWet), ZW (Ziektewet) en WIA (Arbeidsongeschiktheid).
  • Pensioenopbouw.
  • Geen administratieve en financiele verplichtingen.
  • Niet meer omkijken naar facturen en debiteurenbeheer.
  • Inschrijving bij KvK is niet nodig.
  • Geen btw nummer nodig.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over hoe Payroll toepasbaar is in uw situatie of heeft u een nieuwe opdrachtgever binnengehaald en wilt u meteen aan de slag? Onze professionals staan klaar om u van dienst te zijn. Voor meer informatie of een afspraak kunt u bellen naar 010 71 71 571 of e-mail naar info@controlpayroll.nl.

Close Menu